
Disclaimer
De inhoud van deze site is alleen bedoeld als algemene informatie en mag niet worden beschouwd of gebruikt als professioneel (juridisch) advies. Wij accepteren geen aansprakelijkheid wanneer wordt gehandeld of nagelaten naar aanleiding van het op deze site opgenomen materiaal.
BTW-nummer
Het BTW-nummer van Pfeiffer Thie Advocaten en Mediators is NL858.189.732.B01
Inschrijving Nederlandse Orde van Advocaten en Kamer van Koophandel
De advocaten die werkzaam zijn bij Pfeiffer Thie Advocaten en Mediators (KVK-nummer 702 042 17) zijn als advocaat ingeschreven in Nederland bij de Nederlandse Orde van Advocaten, Neuhuyskade 94 (2596 XM) Den Haag, telefoon 070-335 35 35, info@advocatenorde.nl.
Beroepsaansprakelijkheidsverzekering
De advocaten van Pfeiffer Thie Advocaten en Mediators zijn verzekerd tegen beroepsaansprakelijkheid bij Nationale-Nederlanden Schadeverzekering Mij. N.V. kantoorhoudende te Den Haag aan de Prinses Beatrixlaan 35. Het verzekerd bedrag is Euro 1.135.000,- per aanspraak tot een maximum van twee aanspraken per jaar. De geografische dekking is onbeperkt, zolang onze werkzaamheden gerekend kunnen worden tot de normale praktijk van een in Nederland gevestigde advocaat en slechts naar Nederlands recht geadviseerd wordt. In onze algemene voorwaarden is onder meer bepaald dat aansprakelijkheid beperkt is tot het bedrag dat in het voorkomende geval wordt uitgekeerd door onze verzekeraar, verminderd met het eigen risico.
Algemene voorwaarden
1. De maatschap Pfeiffer Thie Advocaten en Mediators hierna ook te noemen ‘Pfeiffer Thie’, is gevestigd te Hellevoetsluis en ingeschreven in het handelsregister van de kamers van koophandel onder nummer 70204217 en heeft als bedrijfsomschrijving ‘Advocatenpraktijk’.
2. Op alle opdrachten verstrekt aan Pfeiffer Thie zijn steeds de laatst gedeponeerde algemene voorwaarden van toepassing.
3. Alle opdrachten die worden verstrekt aan Pfeiffer Thie, dan wel haar personeel en/of personen die werkzaam zijn ten behoeve van haar, worden uitsluitend aanvaard en uitgevoerd door Pfeiffer Thie, dit in afwijking, en met uitdrukkelijke uitsluiting, van het bepaalde in de artikelen 7:404 en 7:407 BW. Derhalve met uitsluiting van – onder meer – het bepaalde dat wanneer opdracht door twee of meer personen is ontvangen, zij ieder voor het geheel aansprakelijk zijn.
4. Deze algemene voorwaarden zijn behalve ten behoeve van Pfeiffer Thie, tevens opgesteld ten behoeve van al haar huidige en voormalige bestuurders, al haar huidige en voormalige werknemers, alle huidige en voormalige namens haar ingeschakelde derden, respectievelijk allen waarvoor zij aansprakelijk zou kunnen zijn.
5. De opdrachtgever is steeds gehouden de voor de uitvoering van de opdracht naar het oordeel van Pfeiffer Thie noodzakelijk geachte gegevens en informatie aan te leveren, waarbij de opdrachtgever bovendien instaat voor de juistheid van die gegevens en informatie.
6. Indien Pfeiffer Thie de verstrekte opdracht aanvaardt heeft dit een inspanningsverplichting van haar tot gevolg, geen resultaatverplichting.
7. Pfeiffer Thie is gerechtigd om bij de uitvoering van de door haar aanvaarde opdracht gebruik te maken van de diensten van derden. Zij zal hierbij zoveel mogelijk voorafgaand in overleg treden met opdrachtgever. Desondanks is zij gerechtigd zonder voorafgaand overleg namens de opdrachtgever eventuele aansprakelijkheidsbeperkingen van derden te aanvaarden. Iedere aansprakelijkheid van Pfeiffer Thie voor een tekortkoming van een door haar ingeschakelde derde wordt uitgesloten. De kosten verbonden aan het inschakelen van derden zijn voor rekening van de opdrachtgever.
8. De opdrachtgever vrijwaart Pfeiffer Thie tegen alle aanspraken van derden uit welke hoofde dan ook, met inbegrip van alle door Pfeiffer Thie als gevolg daarvan te maken kosten, voortvloeiend uit de werkzaamheden van Pfeiffer Thie, tenzij sprake is van opzet of grove schuld zijdens Pfeiffer Thie.
9. Iedere aansprakelijkheid van Pfeiffer Thie is beperkt tot het bedrag waarop haar beroepsaansprakelijkheidsverzekering of algemene bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering in het betreffende geval aanspraak geeft, vermeerderd met het bedrag van het eigen risico volgens de betreffende polis. Deze aansprakelijkheidsbeperking geldt ook in het geval dat ten onrechte een opdracht werd geweigerd, waardoor schade is ontstaan, alsmede in het geval van aansprakelijkheid wegens het ondeugdelijk functioneren van apparatuur, software, gegevensbestanden, et cetera. Pfeiffer Thie verplicht zich ertoe zich tegen beroepsaansprakelijkheid te verzekeren tot ten minste twee keer het minimale ter zake door de Nederlandse Orde van Advocaten voorgeschreven bedrag.
10. In het geval dat, om welke reden dan ook, geen recht op uitkering bestaat krachtens voormelde verzekeringen, beperkt Pfeiffer Thie hierbij iedere aansprakelijkheid tot een bedrag van EUR 25.000,- dan wel tot het bedrag dat in het betreffende dossier door haar aan honorarium (exclusief btw) in rekening werd gebracht bij opdrachtgever, al naar gelang welk bedrag het laagst is.
11. Alle aanspraken en bevoegdheden die de opdrachtgever jegens Pfeiffer Thie kan inroepen uit welke hoofde dan ook, vervallen indien deze niet schriftelijk (per aangetekende post) en gemotiveerd zijn ontvangen door Pfeiffer Thie binnen één jaar nadat de opdrachtgever bekend was, dan wel redelijkerwijs bekend had kunnen zijn, met het bestaan van deze aanspraken en bevoegdheden.
12. De opdrachtgever ontvangt – tenzij anders overeengekomen – maandelijks ten minste één factuur voor de werkzaamheden van Pfeiffer Thie. Gewerkte tijd wordt geschreven in eenheden van 6 minuten en wordt naar boven afgerond.Tenzij anders is overeengekomen is het factuurbedrag samengesteld uit honorarium (op basis van gewerkte uren en geldend uurtarief), kantoorkosten (die forfaitair 6% van het honorarium bedragen), kosten van derden (met inbegrip van verschotten) en de omzetbelasting over deze bedragen. Indien Pfeiffer Thie werkt op basis van voorschot, dan wordt de factuur in mindering gebracht op het door de opdrachtgever betaalde voorschot. Zodra de te factureren werkzaamheden en/of kosten van derden het door de opdrachtgever betaalde voorschot dreigen te overstijgen, is Pfeiffer Thie gerechtigd haar werkzaamheden op te schorten tot de ontvangst van een nieuw door haar vast te stellen voorschot. Pfeiffer Thie is gerechtigd om het bedrag wegens honorarium en kantoorkosten jaarlijks te wijzigen voor zover deze stijging niet meer dan 10% bedraagt.
13. Indien de opdrachtgever om welke reden dan ook geen aanspraak kan maken op mede door de overheid gefinancierde rechtsbijstand, is Pfeiffer Thie gerechtigd het gebruikelijke uurtarief, vermeerderd met 6% kantoorkosten, van de behandelend advocaat, alsmede de kosten van derden, alles te vermeerderen met omzetbelasting, in rekening te brengen bij de opdrachtgever.
14. Facturen dienen binnen 14 dagen na factuurdatum te worden betaald. Bij gebreke hiervan is de opdrachtgever van rechtswege, derhalve zonder nadere kennisgeving, in verzuim. De opdrachtgever is in dat geval een contractuele rente van 1% per maand, of gedeelte daarvan, over het factuurbedrag verschuldigd, alsmede redelijke kosten ter verkrijging buiten rechte als bedoeld in art. 6:96 lid 2 sub c BW conform het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
15. Klachten over facturen dienen op straffe van verval schriftelijk en onderbouwd binnen 14 dagen na factuurdatum door Pfeiffer Thie te zijn ontvangen per aangetekende post.
16. Pfeiffer Thie is op ieder moment gerechtigd om zekerheidstelling te verlangen voor de betaling van haar facturen. Indien de verlangde zekerheidstelling uitblijft, en/of indien facturen binnen de betalingstermijn onbetaald worden gelaten en/of een verzocht voorschot niet wordt voldaan, is Pfeiffer Thie gerechtigd haar werkzaamheden op te schorten of te beëindigen. Pfeiffer Thie is niet aansprakelijk voor schade uit welke hoofde dan ook wegens het om deze reden opschorten of beëindigen van haar werkzaamheden.
17. Gelden die Pfeiffer Thie ten behoeve van de opdrachtgever ontvangt, worden gestort op de bankrekening van Stichting Beheer Derdengelden Pfeiffer Thie Advocaten. Over de aldus ontvangen bedragen wordt geen rente vergoed.
18. Nadat de opdracht is beëindigd staan alle van opdrachtgever afkomstige stukken aan deze ter beschikking. Na verloop van 5 jaren zal het dossier worden vernietigd.
19. In alle zaken tussen Pfeiffer Thie en de opdrachtgever wordt deze laatste geacht domicilie te hebben gekozen op het adres dat hij als laatste heeft opgegeven aan Pfeiffer Thie.
20. Indien Pfeiffer Thie de verstrekte opdracht aanvaardt, is op deze overeenkomst van opdracht met uitsluiting het Nederlands recht van toepassing. De Nederlandse rechter is bij uitsluiting bevoegd kennis te nemen van geschillen die kunnen voortvloeien uit deze overeenkomst.
Deze algemene voorwaarden zijn gedeponeerd ter griffie van de Rechtbank te Rotterdam.
Privacy statement Pfeiffer Thie Advocaten
De maatschap Pfeiffer Thie Advocaten en Mediators te Hellevoetsluis, verder te noemen: PTA, hecht belang aan de bescherming van persoonsgegevens. Dit privacystatement legt uit hoe zij met informatie over een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon omgaat, zoals bedoeld in de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG).
1. Toepassing
Dit privacystatement is van toepassing op de volgende categorieën natuurlijke personen van wie PTA persoonsgegevens verwerkt:
a. (potentiële) cliënten;
b. bezoekers aan haar kantoorgebouw;
c. sollicitanten;
d. alle overige personen van wie PTA persoonsgegevens verwerkt, met uitzondering van haar medewerkers en student-stagiaires.
2. Verwerking van persoonsgegevens
PTA verwerkt persoonsgegevens die:
a. (de gemachtigde van) een betrokkene zelf persoonlijk (tijdens een bespreking of bijeenkomst), telefonisch, schriftelijk of digitaal (via e-mail of webformulieren op de kantoorwebsite) heeft verstrekt, zoals contactgegevens en -afhankelijk van de aard van de gelegenheid of zaak- andere persoonsgegevens;
b. een beroepsaansprakelijkheids- of rechtsbijstandsverzekeraar, beroeps- of branchevereniging heeft verstrekt;
c. door camerabeelden bij een bezoek aan het kantoorpand van PTA zijn vastgelegd. Aan de buitenkant van het pand worden camerabeelden gemaakt;
d. PTA heeft ontleend aan andere bronnen, waaronder openbare zakelijke websites, het handelsregister van de Kamer van Koophandel, het Kadaster, zoals ingevulde en benodigde contactgegevens en andere persoonsgegevens.
De website van PTA bevat hyperlinks naar websites van andere partijen en social media knoppen zoals Facebook en LinkedIn. Als op deze knoppen worden geklikt, worden persoonsgegevens verwerkt door het desbetreffende social media platform. PTA is niet verantwoordelijk voor de inhoud van die websites of de diensten van die social media platformen. Evenmin is PTA verantwoordelijk voor het privacybeleid en het gebruik van cookies op die websites en social media platformen. Voor antwoord op de vraag hoe bedrijven als Facebook en LinkedIn met persoonsgegevens omgaan, wordt verwezen naar het privacystatement van deze platformen.
3. Doeleinden verwerking
PTA verwerkt persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:
a. het uitvoeren van een overeenkomst van opdracht tot het leveren van juridische diensten en de declaratie voor verrichte werkzaamheden;
b. het voldoen aan een wettelijke verplichting, waaronder de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft);
c. het verkrijgen van gefinancierde rechtsbijstand;
d. het bewaken van de toegang tot kantoor en het beschermen van vertrouwelijke gegevens.
4. Rechtsgrond
PTA verwerkt persoonsgegevens op basis van de volgende rechtsgronden:
a. toestemming van de betrokkene, welke altijd weer kan worden ingetrokken, zonder dat dit afbreuk doet aan de rechtmatigheid van de verwerking op basis van de toestemming vóór de intrekking;
b. uitvoering van of met het oog op het sluiten van een overeenkomst van opdracht tot het verlenen van juridische diensten, waaronder ook het declareren aan derden (Raad voor Rechtsbijstand, verzekeringsmaatschappij e.d.);
c. een wettelijke verplichting, zoals op grond van de Wwft en de Wet op de Rechtsbijstand die advocaten verplichten bepaalde informatie in te winnen en vast te leggen;
d. een gerechtvaardigd belang.
5. Verwerkers
PTA kan voor het verwerken van persoonsgegevens dienstverleners (verwerkers) inschakelen die uitsluitend volgens instructies van PTA persoonsgegevens verwerken. PTA sluit met verwerkers een verwerkersovereenkomst die voldoet aan de eisen die de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) daaraan stelt.
6. Persoonsgegevens delen met derden
PTA deelt persoonsgegevens met derden, als dat voor de behandeling van een zaak of voor het voldoen aan een wettelijke verplichting nodig is. Voor de behandeling van een zaak kan het onder meer nodig zijn persoonsgegevens te delen in het kader van een advies of gerechtelijke procedure (zoals met een gerechtelijke instantie, een deskundige of (de advocaat van) de wederpartij), het sluiten van een overeenkomst (zoals (de advocaat van) de andere contractspartijen), het declareren van de dienstverlening (zoals aan de Raad voor rechtsbijstand of een verzekeraar) of naar aanleiding van een gerechtelijke uitspraak (zoals een deurwaarder). Bij het voldoen aan een wettelijke verplichting kan worden gedacht aan het melden van ongebruikelijke transacties aan toezichthoudende autoriteiten. PTA deelt geen persoonsgegevens met derden voor commerciële doeleinden.
7. Doorgifte buiten de EER
PTA geeft geen persoonsgegevens door aan landen buiten de Europese Economische Ruimte (EER).
8. Bewaren van gegevens
PTA bewaart persoonsgegevens niet langer dan nodig is. PTA hanteert in beginsel de volgende bewaartermijnen:
a. zaakdossier: 20 jaar na afronding van de zaak;
b. (financieel-)administratieve gegevens: 7 jaar na vastlegging van de gegevens;
c. gegevens van sollicitanten: 4 weken na afronding van de sollicitatieprocedure.
9. Wijzigingen privacystatement
PTA kan dit privacystatement altijd wijzigen. De wijzigingen worden op de website van PTA gepubliceerd. Het is verstandig dit privacystatement regelmatig te raadplegen, zodat u bekend bent met eventuele wijzigingen.
10. Verzoeken, vragen en klachten
Een betrokkene kan PTA verzoeken persoonsgegevens in te zien, te rectificeren, te verwijderen, over te dragen, de verwerking te beperken en tegen de verwerking bezwaar te maken. Verzoeken kunnen door een betrokkene worden ingediend door een
e-mailbericht te sturen naar info@pfeifferthie.nl en zullen in beginsel binnen een maand na ontvangst worden beoordeeld.
Ook bij vragen of klachten over de wijze waarop PTA persoonsgegevens verwerkt, kunt u contact opnemen met PTA door een e-mailbericht te sturen naar voormeld e-mailadres. Een klacht trachten wij naar tevredenheid op te lossen. Mocht dat niet lukken, dan kunt u zich wenden tot de Autoriteit Persoonsgegevens (AP).
Klachten
Kantoorklachtenregeling Pfeiffer Thie Advocaten te Hellevoetsluis (hierna: PTA)
Artikel 1 begripsbepalingen
In deze kantoorklachtenregeling wordt verstaan onder:
Artikel 2 toepassingsbereik
Artikel 3 doelstellingen
Deze kantoorklachtenregeling heeft tot doel:
Artikel 4 informatie bij aanvang dienstverlening
Artikel 5 interne klachtprocedure
Artikel 6 geheimhouding en kosteloze klachtbehandeling
Artikel 7 verantwoordelijkheden
Artikel 8 klachtregistratie